رؤیت پذیری علمی/ دانشگاهی/ پژوهشی
رؤیت پذیری(visibility) فرایندی است که در آن یک موجودیت دانشگاهی و پژوهشی در زیست بوم علم و پژوهش برای جوامع علمی دست یافتنی می شود. به عبارت دیگر کاربران علمی و دانشگاهی در محیط های برخط (online) تمامی فعالیت های علمی و پژوهشی خود را در یک چرخۀ انتشار، پیوندسازی، آگاهی رسانی، بازاریابی و پایش دسترس پذیر می کنند. کاربران از این طریق برای خود هویت پژوهشی ویژه ای خلق می کنند و ضمن شناخته شدن و در معرض دید قرار گرفتن، کسب شهرت علمی و استفاده از فرصت های همکاری علمی و پژوهشی ملی و بین المللی، می توانند دامنۀ تاثیرگذاری پژوهشی خود را در سطح ملی و بین المللی افزایش دهند و جایگاه علمی و پژوهشی برتری کسب کنند.
لایه های رؤیت پذیری
ضرورت رؤیت پذیری
راهکارهای رؤیت پذیری